Przejdź do treści

Przedszkole nr 159

Informacje o realizacji projektu

  • przez

Przedszkole nr 159 realizuje dwuletni projekt zatytułowany „Muzyczne i językowe wędrówki przedszkolaków po Europie” w ramach akcji KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej” finansowanej ze środków  Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER 2014-2020), który jest następcą Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Głównym celem projektów realizowanych ze środków PO WER w obszarze edukacji szkolnej jest rozwijanie potencjału osób oraz instytucji poprzez realizację działań polegających na ponadnarodowej mobilności.

Nauczyciele rozwijali swoje umiejętności językowe na intensywnych kursach nauki języka angielskiego w Wielkiej Brytanii, obserwowali metody i formy pracy angielskich nauczycieli i wzbogacili swój warsztat pracy i wiedzę na temat wykorzystywania technologii komputerowej w codziennej pracy z dziećmi.

W ramach projektu prowadzone są zajęcia kultywujące polskie tradycje i zajęcia rozwijające wiedzę przedszkolaków o kulturze innych narodowości. W ramach realizacji projektu dzieci z całej placówki poszerzyły swoją wiedzą o Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Irlandii, Hiszpanii oraz o Unii Europejskiej, poznały charakterystyczne budowle, kuchnię i znane postacie, brały udział w przedstawieniach i koncertach muzycznych na terenie placówki. Wszyscy nauczyciele kształtowali u przedszkolaków otwartą postawę na odmienną kulturę, religię, rasę; prowadzili zajęcia o tolerancji i zachęcali do podróżowania i poznawania ludzi z całego świata.

W realizacji projektu rodzice brali aktywny udział. Rodzice prezentowali swoje zawody, czytali w grupach, przygotowywali instrumenty muzyczne na Dzień Muzyki i pomoce dydaktyczne wykorzystane podczas zabaw z językiem angielskim, brali udział w wycieczkach poza teren placówki i wspólnie z dziećmi bawili się na pikniku rodzinnym. Współoddziaływanie przedszkola i domu rodzinnego przynosiło same korzyści – lepszy rozwój psychofizyczny dzieci. Przedszkolaki były dumne i szczęśliwe gdy rodzice odwiedzali przedszkole. Czytanie literatury dziecięcej w języku polskim i angielskim rozwijało słownictwo i wyobraźnię dziecka. Dzielenie się rodziców swoim hobby z innymi przedszkolakami było uatrakcyjnieniem zajęć dydaktycznych. Rodzice wspólnie z dziećmi wzięli udział w konkursie plastycznym pt .„Wędruję i poznaję Europę z rodziną” i wspólnie mogli odwiedzić Ratusz Ursynowski w dniach 8.–21. maja 2017 r. w celu obejrzenia wystawy zaprezentowanej przez nasze przedszkole pt.„ Muzyczne i językowe wędrówki przedszkolaków po Europie”.

Wystawa w ratuszu była przemyślana, atrakcyjna i przedstawiona w taki sposób, aby widz mógł zobaczyć jak nauczyciele realizowali cele opisane w projekcie. Drogowskaz pokazywał zwiedzającym jak dzieci wyruszyły z Przedszkola nr 159; odwiedziły i poznały europejskie kraje. Przestrzenne prace: wieża Eiffla, walizki, aparat fotograficzny, kompas, postać irlandzkiego skrzata; zdjęcia z zajęć, konkursów, spotkań z rodzicami, koncertów, przedstawień teatralnych były połączone z pracami dzieci przedstawionymi na kliszy z aparatu fotograficznego. Celem prezentacji było przedstawienie w fotograficzno – plastycznym skrócie dokumentacji projektu „Muzyczne i językowe wędrówki przedszkolaków po Europie”.

Skip to content